Soolasaun

Temperatuur: 43-46⁰С
Niiskus: 100%
Saunaseansside arv ühe saunatamise kohta: 2-4
Ühe saunaseansi kestus: 10-20 min

Tänapäeval on soolasaun üks populaarseid SPA-protseduure. Optimaalseks soolasauna temperatuuriks loetakse 43-46⁰C. See sobib ideaalselt inimestele, kes ei talu kõrget kuumust, ja lastele. Soolasauna temperatuuri peetakse kõige meeldivamaks ja sel on kõige tervistavam mõju.


Milleks? Soolasauna mõjul reageerib organism vähemal määral ilmastikumuutustele, on vähem vastuvõtlik haigusetekitajate suhtes. Naha verevarustus tugevneb. Poore ummistavad rasu ja higi pehmenevad ja erituvad, mistõttu nahk saab paremini hingata. Puhastunud keha muutub pringimaks, mille tulemusena organismi elutegevus paraneb. Soolasaun lõõgastab Teid ja taastab jõuvarud ning aitab alal hoida tervist ja ilu.

Kuidas? Soolasaunas võib viibida kuni 30 minutit. Enne saunakülastust tuleks hoiduda kõhtu täis söömast ja alkoholi tarvitamast.

1/4

Leilisaun

Temperatuur: 85-120⁰С
Niiskus: 5-15%
Saunaseansside arv ühe saunatamise kohta: 6-7
Ühe saunaseansi kestus: 10-15 min 

Milleks? Leilisaun parandab naha verevarustust ja annab positiivse kosmeetilise efekti. Tervisele on leilisaun kasulik optimaalse niiskuse ja temperatuuri suhte tõttu. 

Kuidas? Enne esimest leiliruumi sisenemist käige duši all, kuid ärge seebiga peske, seejärel kuivatage end. Juukseid ei ole vaja märjaks teha. Kui olete algaja, piirduge esmakordsel leiliruumis viibimisel 4 minutiga, kogenud saunaline võib viibida leiliruumis 7-8 minutit. Saunast väljudes tuleks puhata vähemalt 15 minutit, järgmised leiliruumi seansid võivad olla pikemad, kuid ei tohi ületada 15 minutit. Seansside vahel käige jaheda duši all, alandades aegamööda vee temperatuuri, jooge jahedat mineraalvett, taimeteed, naturaalset kalja või mahla. Saunatamise kestus ei tohiks ületada kolme tundi.

1/3

Aroomisaun

Temperatuur: 50-60⁰С
Niiskus: 45-50%
Saunaseansside arv ühe saunatamise kohta: 1-2
Ühe saunaseansi kestus: 20-25 min 

Aroomisaunsaun on kõige leebem ja säästvam sauna liik, mis sobib hästi neile, kes armastavad saunatamist, kuid ei saa teatud põhjustel käia leilisaunas kõrge temperatuuri tõttu. Õhutemperatuur jääb 45 ja 60 kraadi vahele, õhuniiskus moodustab 20-55% - sellel on väga säästev toime vereringesüsteemile. Tänu sellistele leebetele tingimustele võib aroomiaunas viibida korraga 30 minutit ja kauemgi. 


Milleks? Aroomisaun tagab lihaste ja siseorganite aeglase ja sügava soojenemise. Selle pehme leil tagab mugava olemise isegi kõrgvererõhutõve või äkiliste vererõhu muutuste ja südamehaiguste all kannatavatele inimestele (loomulikult arsti loal). Lõõgastab suurepäraselt, normaliseerib vereringet ja und, parandab närvisüsteemi talitust ja ainevahetust. 

Kuidas? Enne minekut tuleb käia duši all ja kuivatada end rätikuga tugevalt hõõrudes. Pärast lahkumist tuleb pool tundi puhata. Puhkuse ajal soovitatakse juua rohkelt vedelikke (tee, tõmmis, mahl, kompott, mineraalvesi, kali), et taastada organismi vedelikutasakaal.

1/3